Wednesday, October 24, 2007

tajuk ape pun boleh

Assalamualaikum

Lately,ada banyak perkara yang menyusahkan hati.Jadi takdelah idea sangat yang nak dibicarakan kat sini.Bukannya ada masalah besar,cuma sukar hendak berfikiran positif.Itu masalah lah tu.Sebab bila tak dapat fikir positif setiap saat,mulalah yang negatif datang.Bila si "N" datang instead of "P",yang mengikut belakang si "N" berpusu-pusulah.Itu yang jadi masalah utamanya.Tapi orang baca blog bukan nak baca yang sedih medih ni kan.So,lets change the topic.

Suasana raya masih meriah lagi disini.Malam walau hari bekerja,ada juga yang menjemput ke rumah.Makan-makan sikit,borak lebih.Eratkan silaturrahim.Takdelah tunggu order satay baru nak jemput orang kan.Saya pun ingat nak menjemput jiran-jiran dekat2x rumah ni.Menu dalam kepala,bihun goreng oklah.Saya tambah sikit dengan puding resepi mama mertua tersayang.Janji datang rumah.Orang bertandang ni bawak rezeki.InsyaALLAH.

Bila sebut puding ni,hemm nak try buat kejap lagilah.Sementara si manis saya masih lena.Bukan senang dia nak lena sekarang.Nak main aje tiap jam.InsyaALLAH, dah jadi puding saya nanti,bolehlah saya letak gambarnya kat sini.Dengan resepi skali pun boleh.(Teringat ustazah fatma az-zahra pesan jgn kedekut resepi kalau orang mintak.Tuhan akan balas lebih lagi nanti :) .So,bagi saya try dulu,ada gambar maknanya menjadilah,kalau takde faham2x ajelah yek :P.Tapi InsyaALLAH jadiknyer.Positif thinking maaaaaa.

No comments: