Thursday, October 11, 2007

Selamat Hari lahir Ibu


Assalamualaikum

Saja saya letak 'kad raya' tu lagi.Ini entry baru tau.Bukan yang lepas.

Semalam 10/10 hari lahir ibu saya.Ibu kandung.Puan Habsah.Jam 7.00 pagi saya telefon dia di kuantan.Ingatkan tak adalah surprise mana sebab bukan wish 12.00 tengah malam.Dalam hati mesti adik-adik dah ucap selamat dulu.

Saya: Ibu,selamat hari lahir.
Ibu: (bunyi macam orang bangun tidur)Eh,hari ini berapa haribulan?
Saya: Laaaa,10/10 lah.Kan birthday ibu.
Ibu: Laaaaaa,ibu tak perasan pulak.2-3 minggu lepas ingat lagi.Ni dah sampai 10 hb dah tak ingat dah.Terima kasihlah.
Saya:Semoga ibu sihat selalu,panjang umur,murah rezeki,cepat2x pergi haji.

(dari sayup saya dengar adik bongsu saya berleter)Bunyinyer....

adik: Alaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.......owangggg nak cakap dulu.Mana aciiiiiiiiiiiiiiiiiii

Saya gelak dalam telefon.Nasiblahkan.Siapa cepat dia dapat.Hehehe.(best jugak dapat jadi orang pertama wish kat ibu tahun ni,wink!)

Malam tadi pulak tengok dr.syed kita berlepas ke angkasa.Fuh....memang saya yang berdebar.Menggigil sikit pun ada.(En.H tersenyum aje.Tak berdebar pun.Saya je yang lebih2x.hehehe).Macam saya pulak yang duduk dalam roket tu.Terharu pun ada.Rasanya emak kepada dr.syed tu menitis juga airmata.Agaknyalah.Perjalanan diiringi doa berjuta rakyat malaysia.Semoga selamat pergi dan selamat juga kembali ke bumi.

Terdetik juga dalam hati saya.Harap-harap dia melaungkan azan di sana.Subhanallah.Mesti best dapat tengok bumi dari angkasa kan.Kita tunggu sajelah kembalinya dr.syed tu.Tak sabar nak dengar cerita dia nanti.Apa yang dia rasa.Apa yang dia tengok.Semua-semuanyalah.Bila sudah ada anak tempatan yang melaluinya sendiri,barulah syok nak dengar cerita dia.Lagi detailkan.Biarlah ada yang kata cuma pelancong angkasalah,bukan angkasawan sebenarlah,itulah,inilah.Sekurang-kurangnya dia dapat jugak naik roket tu,dapat jugak buat penyelidikan untuk faedah manusia dan yang penting dia dapat pengalaman yang mahal tu.Apa-apa pun saya banggalah bila tengok dr.syed, seorang melayu,islam,anak malaysia duduk dalam roket tu dan sedang menuju ke stesen di angkasa dan akan tinggal disana selama 10 hari.Bukan 1 hari tau!

Yang kata macam-macam ni,agak-agaknya ada phd kot. ;)

No comments: