Tuesday, March 10, 2009

Nota berguna

Assalamualaikum


Inilah Ustaz AA GYM

Seronok dapat tengok dan dengar penjelasan Ustaz AA GYM dekat channel Astro Oasis.Penuh dengan nasihat2x yang menyentuh hati sanubari saya.Saya catat dalam nota tau segala isi-isi yang saya rasa penting dan boleh dikongsi dengan kawan di sini.Harap bermanfaat kepada kita semua InsyaALLAH.

Ini antara apa yang ada dalam nota saya.


Saya adalah orang pertama yang akan membuat kebaikan.

Membuat kebaikan

mulai daripada..........Diri
mulai daripada..........Saat ini
mulai daripada..........hal-hal yang kecil

Dengan berpegang kepada prinsip iaitu "tidak ada apa yang kecil dalam pandangan ALLAH"

Contoh kebaikan.....hal yg simple2x...macam tolong kutip sampah dan senyum.Tapi ustaz tu cakap semua ni pun perlu berlatih juga.Ustaz AA sendiri berlatih untuk senyum selalu tu selama 6 bulan tau.

Next entry saya sambung pulak pasal formula BMT TENSOFAS :formula untuk mengelak daripada berbicara hal-hal yang tidak bermanfaat InsyaALLAH.

1 comment:

Ummu Mishkah said...

setuju!!
semua benda perlu dilatih...