Wednesday, March 11, 2009

pencapaian hidup manusia

Assalamualaikum

Apakah erti nilai pencapaian hidup bagi kita semua?

Ada karier?
Bergaji besar?
Berpangkat besar?
Ada kereta & rumah besar?

atau

Dapat menjadi surirumah sepenuh masa?
Dapat menjaga anak-anak sepenuhnya?
Belajar sesuatu tentang hidup?
Mendapat hidayah daripadaNYA?


Rasa saya masing-masing ada jawapan dan pendapat mereka sendiri kan.

As for myself, inilah pencapaian hidup saya sebagai seorang isteri 'sepenuh masa' dan ibu 'sepenuh masa' dan saya sangat bersyukur diatas apa yang telah diatur olehNYA ini.This is the best untuk diri saya.Saya memilih untuk tidak bekerja kerana ALLAH,kerana ingin lebih dekat kepada kepadaNYA,kerana ingin merebut pahala sepenuhnya sebagai seorang isteri & ibu.No regret at all.

Untuk ibu-ibu yang memilih untuk menjadi surirumah sepenuhnya........

"Semua yang terjadi kepada diri kita adalah hadiah yang terbaik buat kita drpd ALLAH,berbaik sangkalah kita kepada ALLAH"

4 comments:

Ummu Mishkah said...

nice view hanis..
sgt2 jelesnya dgn semua SAHM ni...
hopefully dapat join kalian sooner..

Anonymous said...

pada aku mana2 pun ada hikmah dan kelebihannya..tu pun dh takdir kita semua...redha aja la.tak baik persoalkan takdir..

Anonymous said...

nis, sometimes aku rasa bertuah sungguh jadi kau - mengikut jalan Allah yg betul2 yg aku rasa aku sendiri x mampu lagi nak mengikutinya.... and kekadang jeles juga dgn ibu2 sepenuh masa nih, but for the time being, i don't think i can survive mentally and financially of being one... and really takjub dgn those yg mampu (without reta mak bapak of course!)...

~m|ss AnggEr|k~

blogadmin said...

ummu : jeles untuk ke arah yg lebih baik takpe ummu....InsyaALLAH if hati kuat ke arah SAHM ni...pasti ALLAH akan permudahkan laluannya.

p/s:kene praktik "law of attraction" byk2x ;)

aida : aku suka kata-kata sorang pelakon black nama dia sydney portier - sgt bermakna;
"I am what I choose to be"

miss anggerik : Allamdulillah, ni rezki aku.Actually dari start aku kerja n awal2x kawin,aku mmg dok pk nk fulltime mom je....aku siap make sure aku xde apa2x loan pun supaya senang nk resign nanti :)(tapi akaun bank bykla hehehe).

tips aku.....

hati sentiasa kena positif.Sentiasa redha dgn ALLAH.Then semua yang baik akan mula menghampiri kita satu persatu.