Wednesday, March 5, 2008

Idea kering



Assalamualaikum


Saya tak tahu nak tulis apa hari ni.Betul-betul kekeringan idea.Kadang-kadang bila datang idea tu berlambak-lambak sampai tak tertulis.Bila macam ni,mulalah merangkak-rangkak nak tulis apa.

Hujung minggu ni hari mengundi.Plan-plan macam nak balik.Tapi tu lah,sorang mengundi di selatan.Sorang di timur.Macam mana tu.Waktu mengundinya dah la 1 hari je.(Silap sendiri pasal tak tukar pusat mengundi awal-awal).Tak taulah macam mana nanti.

Anak dara yang sorang tu tengah khusyuk menulis.Kejap-kejap berlari menerpa ke riba saya bertanyakan macam mana nak buat ni,nak buat tu.Semenjak 2 menjak ni dia dah pandai mengomel tentang hendak ke sekolah.Katanya "tifa nak go toooo skooool...ngan afiq....ngan alif".Pagi-pagi kalau terdengar anak-anak jiran lalu depan rumah untuk ke nursery,cepat-cepat dia berlari mendapatkan beg sekolahnya.Penuh diisi dengan flash2x kad dan buku2xnya.Sampai terkoyak beg tu.Ada juga rasa kasihan melihatnya.Semangat betul hendak ke sekolah.

Bila dipertimbangkan untuk menghantarnya ke nursery,terlalu awal rasanya.Risau kalau sampai waktunya dia bersekolah,semua perkara sudah tak menarik perhatiannya lagi.Biarlah dulu dia 'bersekolah di rumah' saja buat masa ni.

18 hari lagi ,buah hati kami akan menyambut hari lahirnya yang ke 3.

Dia dah pandai pakai baju sendiri.Dah pandai memujuk ibunya supaya jangan memarahinya.Dah pandai ke toilet sendiri sekarang.Samaada untuk yang 'kecil' atau yang 'besar'.Cuma nak menceboknya belum lagi dibiarkan sendiri lagi.Risau tak betul-betul bersih nanti.

Bersyukur betul saya ke hadrat Ilahi dikurniakan seorang zuriat yang sihat sempurna fizikal mahupun akal fikirannya.Syukur,syukur,syukur.

Tiada lain yang kami harapkan.

Semoga anak yang kami sayangi ini akan membesar dengan sihat dan menjadi anak yang solehah berjaya di dunia dan di akhirat.Amin.

No comments: