Wednesday, August 8, 2007

nama

Assalamualaikum

En.H dan saya sedang leka berbual sambil berbaring.Anak dara saya yang seorang itu ada bersama ditengah-tengah antara kami.Saya ingatkan dia sudah lena.Jam sudah hampir 12.00 malam.

En.H : "apa ke nama benda tu..ala lupalah pulak.(merujuk kepada sesuatu yang diceritakan kepada saya sebelum itu."

(Tiba-tiba...............)

nur Nathifa : "naaathhiiiipaaaaaaaa"

(Saya dan En.H saling berpandangan dan tergelak.Cuba untuk mengulangi sekali lagi ayat tadi untuk melihat reaksi dia.)

En.H : "apa nama benda tu......"

(belum sempat ayat tersebut habis sudah ada jawapan dari si comel saya)

nur Nathifa : "naaathhiiiipaaaaaaaa"

Apa lagi memang kami berdua gelak sakan malam tadi.Saya fikir asalkan ada perkataan "nama" saja di dalam mana-mana ayat kami,dia pasti akan menjawab "naaathhiiiipaaaaaaaa".Itulah budak namanya.

(Saya baru saja mengajarnya soalan "what is your name?" kepadanya.Belum lagi ditambah soalan-soalan lain :))

No comments: