Tuesday, April 6, 2010

SUAMI SOLEH, ISTERI SOLEHAH


Assalamualaikum wbt.

Saya berblog-hop.Saya terbaca ini.Saya suka.Saya pun tampal disini.

Untuk aini,
'dik, akak copy sikit yek ayat kat bawah ni.Nak buat ayat indah gini tak reti :)'.

Petikan diambil dari sini.

“Tapi perlu diingat satu fakta yang sering terpinggir dari perhatian ramai bagi seorang isteri untuk jadi solehah,” tiba-tiba suami kembali bersuara.

“Apa dia, bang?”saya menyoal penuh tanda tanya.

Formula terbaik untuk menjadi isteri solehah adalah mempunyai suami yang soleh, kerana jika seorang isteri ingin menjadi solehah, ia amat sukar tanpa suami yang soleh,” tegas suami.

“Malah segala kebaikan isteri dan ciri-ciri solehahnya boleh sahaja disalah gunakan oleh si suami yang tidak soleh hingga akhirnya dia dizalimi,” tambah suami lagi sambil membetulkan cermin matanya.

2 comments:

Ummu Auni said...

akak, tu bukan tulisan saya. tu tulisan isteri ustaz zaharuddin, give credit to her eh.

hanis said...

ok noted! baru perasan yang kat atas n3 aini tu ada link to her.Tq eh