Monday, April 26, 2010

Hikmah


Assalamualaikum wbt


Belajar untuk memahami hikmah disebalik sesuatu yang terjadi.

Sepanjang minggu lepas dari hari isnin sampai jumaat kami merancang macam-macam plan.Macam-macam pelan tindakan di draft.Dari nak jalan-jalan,makan,beli apa yang patut,cari apa yang patut,mengerjakan apa yang patut dgn hal2x dalam rumah ni sampailah rutin2x asas basuh kain,gosok baju.


Sudahnya...

Dua hari cuti kami rilek aja.Hehehe.Lepak2x depan tv,main dgn anak-anak,keluar makan sekejap,tidur.Memang tak buat apa-apa pun.Sangat santai.Sangat rehat.

Heaven sungguh.

Allah jualah perancang yang maha hebat.Dan Allah lebih tahu yang mana terbaik untuk kita.


Hari ini kami mulakan rutin harian dengan perasaan yang sungguh bahagia,selesa,tenang dan segar.

Alhamdulillah,syukur kepada Allah di atas nikmat rehat yang dikurniakan pada hari minggu yang lepas.


Tidakkah sudah sangat jelas setiap yang berlaku itu ada hikmahnya.

Tapi ramai antara kita masih merungut dengan apa yang terjadi kepada mereka maupun dengan apa yang mereka ada.

Belajarlah memahami sifat Pengasih dan Penyayang ALLAH.InsyaALLAH kita akan bahagia.


p/s : siapa tengok Halaqah semalam?Tajuk 'kejadian Adam".Best kan....sukalah dgn 2-2 panel tuh.Perbincangan yang sangat berilmiah.Good job lah tv9!

1 comment:

Peri PiA said...

Salam Ziarah,Salam kenal :)