Wednesday, December 18, 2013

The Garden

Assalamualaikum wbt,

Ini bukan The garden mid valley ya.Ini garden tepi rumah juga.(baru lepas makan roti nan mamak tadik :P,tu ayat jagi gitu).

Kisahnya.....


awat gambar ni keluar senget pulak.....adoilaaa...

Tudung saji purple kesayangan dah pecah dilenyek anak-anak buat bot.Daripada buang,baik buat tanam pokok.Dapat pasu ungu gitu.Pokok dalam tu yang nama carnation rasanya.Betul ke idak entah ler.Janji keluar bunga.Sukanyaaaaaaaaaaaaaaaaa.



Yang pokok daun kesum baru tanam.Musim hujan kan.Suka ler dia hidup.Alhamdulillah.


kucing suka vera tau kat taman ku ini...tensi betul


Yang dalam "pagar" ni ada pokok kari,serai,roselle dan paling syok adalah pandan.Pokok pandan dah masuk kali ke 3 ni.2 kali tanam mati.Sedih woooo.Syukur sungguh akhirnya hidup menghijau dikau.

Pokok kari tak nampak dalam gambar ni pasal duduk hujung sebelah serai tu.Kecik lagi pun.Semoga membesar bagai johan.Huhuhu.


oh pandanku.....membesarlah dikau....hehehe

Kisahnya....itulah dia hobi tak berapa nak hobi sangat.Suka menanam kot.Ikut mak.Alhamduilah kadang-kadang tanam menjadi,kadang mati.Biasalah tu.But memang menanam pokok ni adalah satu kerja yang boleh menguruskan badan.Baru ceduk-ceduk tanah,gembur-gembur....duduk bangun...duduk bangun...peluh mencurah-curah.Fuh!Belum guna cangkul lagik tuh.

Sekian pasal pokok-pokok ku.Nanti kari sudah besar ku tepek gambar sini.Roselle sudah berbunga ku buat air roselle laaa.Hehehe.

No comments: