Friday, June 6, 2008

Buntu

Seriously,saya memang buntu sejak-sejak akhir ni bila mengadap pc.Elok-elok tadi masa baring2x malas depan tv,bila beralih ke depan pc,semua yang tak best pun hadir.Puas dah di'tarik' perasaan yang elok2x tu.

Ya memang betul,kalau ada yang berteka-teki tentang kemabukkan saya.Alhamdulillah.Anak yang pertama pun dah 3 tahun lebih.Agak-agak sepatutnya masa dia 2 tahun dah ada adik.Tapi rezeki ALLAH yang tentukan.Sekarang baru ada rezeki menambah ahli family.Adalah hikmahnya kan.

Hampir 2 bulan kami tak ke mana-mana disebabkan saya yang 'berat' kepala.Memang menyepikan diri betul.Masa tengah-tengah begini,nak jumpa orang pun malas.Apatah lagi nak ke sana-sini.

Si kakak nur nathifa sudah pandai memanggil dirinya 'kak long tifa'.Nak tergelak pun ada.Bila ucap good night,dah pandai tambah 'good night baby' diakhir ayatnya.Tapi bila diuji tentang bantal kesayangannya,'ni bantal tifa,tak boleh bagi adik.Ibu bagilah bantal lain kat adik'.Hehehe.

Dia dah mengenal dari A - Z .Nombor pun boleh tahanla.Cuma huruf jawi belum sepenuhnya lagi.Sekarang kalau ternampak apa2x perkataan pun,dia dah mula menyebut huruf2xnya.Alhamdulillah.Cuma saya belum tekankan tentang bunyi suku kata.Susah juga nak cari buku-buku yang ada tunjukkan suku kata sepenuhnya in BM and BI.Kalau ada kawan2x yang tau bolehlah sampai-sampaikan ye.

Sebulan lebih tak melekat di komputer,rasa macam dah ketinggalan zaman betul! :)

Ada yang berbisik-bisik tentang undian di thelilcaliph.Ada yang mengadu risau tentang harga yang semuanya naik-naik belaka.Ada berita yang berupa ujian buat seorang sahabat yang baru keguguran kandungannya.Itu belum lagi dikira email di dalam inbox yang dah hampir ke 5 angka bilangannya.Juga belum dikira kabar berita sahabat-sahabat blog dan sahabat2x fotopages.

Dalam keadaan saya yang begini,rasa-rasanya tak mampu nak dikejar semua tu.Dah habis pantang besok-besok baru boleh pecut 100m. :P ( terlintas jugak masa tu pulak dah ada baby,hemm pandai2xlah kan :P )

p/s: Si kakak kalau ditanya bila adik dah keluar nanti nak main apa dengan adik?
jawapan dia mesti "tifa nak bawak adik go to skool naik basikal.Ibu duduk rumah tau!" :P

No comments: