Friday, September 7, 2007

sahabat

Assalamualaikum

Entry lepas kata nak tangguh.Hari ni update pulak.Kan dah tulis "jiwa kacau" dalam entry lepas.
Hehehe.Nama pun jiwa kacau.Tak payah dipersoalkan lagi lah.

Saya ingin berbicara tentang sahabat hari ni.Saya ada 2 sahabat lelaki sekampung.Kenal keluarga.Kenal rumah di mana.Kenal saudara-mara.Sorang saya panggil mior,sorang lagi pyan.Dua-dua bersekolah sama dengan saya.SEMSAS.5 tahun disana.Ditambah kampung pun sama.Parent saya kenal parent mereka berdua.Dan sebaliknya.Tapi untuk pyan,dua-dua sudah tiada.Dia anak yatim piatu sekarang.Masa arwah emak pyan meninggal, saya hadir dirumahnya.Kebetulan berada dikampung.Masa arwah ayahnya pula meninggal,saya di sini.Tak dapat hadir.Tapi saya ada sms dia.Ucap takziah.

Sebagai sahabat,kami memang sangat rapat.Lebih-lebih lagi masa di semsas.Lebih-lebih lagi saya dan mior sekelas.Lebih-lebih lagi dalam kelas meja kami bersebelahan.Saya,kuyan dan mior.Sederet tempat duduknya.Bila waktu sejarah sederet tunduk.Berdengkur.Hehehe.Kadang-kadang mior ketuk meja kami dengan pembaris.Suruh bangun.Kadang tu kami pulak kejut dia bangun.Kenangan betul.Tapi mior pandai.Sejarah SPM dia dapat 1.Walau tidur masa kelas.Jeles betul kami.

Kalau pyan pulak duduk dikelas lain.Sebab dia ambil akaun.Tapi tetap rapat sebab sekampung.Pyan pernah suka pada sepupu ibu saya.Anak kepada Tok De saya.Saya panggil Noha.Walau sepupu ibu saya tapi noha sama umur dengan saya.Tapi tidaklah satu sekolah.Rumah pyan dengan rumah noha dekat.Lepas tu saya dengan noha pulak bersaudara.Tambah-tambah minatlah jadinya.Lagipun noha cantik orangnya.Tapi takde jodoh.Noha awal-awal lagi dah berpunya.Lepas SPM noha sudah berumahtangga.Kasihan pyan.Nak buat macam mana ya.Itu dululah.

Sekarang dua-dua sahabat saya ni sudah berkarier.Sorang di TM.Sorang lagi di SHELL.Hebat-hebat juga.Tapi yang penting masing-masing masih lagi belum berumahtangga.Berpunya tu saya tidaklah berani kata apa-apa.Kami masih lagi berbual bicara.Kan ada YM.Walau tidaklah selalu.

Istilah rapat tidak semestinya berjumpa,bertentang muka,bergelak ketawa.Tapi dihati masing-masing tahu dan kenal hati budi.Satu lagi saling menghormati.Itulah rasanya sahabat sejati pada saya.

No comments: