Thursday, September 13, 2007

Ramadhan Al-Mubarak

Assalamualaikum

Buat kawan-kawan,saudara-saudari seIslam semua,
Selamat berpuasa dan melipatkaligandakan ibadah di bulan yang penuh berkat ini.

Saya tanya anak tersayang saya,"nathifa nak puasa tak?"(dah tahu dia tak faham).
Dia jawab,"tak nak.Nak nenok shhhhuuuupeeeeeemannnnnnnnnnnn".

Huhuhu.Sejak dua tiga menjak asyik 'shuppeman' 24 jam.Sejak En.H dok mengadap 'Justice Leage' tiap-tiap malam jam 11.30 - 12.30 mlm.Setiap waktu itu jugalah si anak tu elok duduk sebelah mengadap sama.'Justice Leage' ni siri kartun.Tak tahulah apa yang bestnye.Kadang-kadang saya pun terikut sama.Macam kene pukau pulak.(alasan jek!).

Masalahnya siri ni tak ditayangkan waktu siang.Jenuh saya memujuk si kecik yang setiap satu jam dok "nak nenok shhhhuuuupeeeeeemannnnnnnnnnnn".Pening kepala dibuatnya.Dia punya obseslah sudah mengalahkan En.H sekarang.Macam mana nak buat ni.Bukannya ada cd pun kartun tu.Kalau Hi5 tu dah sampai 3 cd dah.Memang puashati beli.Dok ulang2x pun dia suka semacam.Risau pulak saya.Kalau dah dia obses sesuatu tu,huh kalah kita yang dah dewasa ni.

Dalam seminggu dua ni pulak dia asyik dok ulang,"ibu....nak begeeeee".Ya itu dia.Obses yang baru pulak dah.Burger.Jenuhlaaaa En.H ya.

Oh ya hari ni hari pertama bangun sahur dan berpuasa.Pukul 4.30 pagi tadi En.H kejut bangun.Terima kasih bang ya.Kelentung kelentang masak,jam 5.00 pagi tengah seronok dok makan nasi berlaukkan nuget n masak lemak taugeh,anak dara saya tiba-tiba muncul di tangga.Yang buat kami berderai ketawa,dengan muka serius dia,dengan dok atas tangga tu dia kata,"ha,makan nasi!".(dengan nada macam tangkap orang makan sembunyi2x).Aduhla rasa nak tersembur keluar nasi dalam mulut saya ni tahan nak tergelak.Saya rasalah dia pelik sangat agaknya ibu dan ayah dok makan nasi malam2x camni sampai tak tau nak kata apa.Last2x dia join sekali lepas tambah ayat dia tadi,"ibuuuu.....ifa nak akannn sheennnndiriiii".Bersahurlah kami bertiga hari ini.Selamat berpuasa semua!

No comments: