Wednesday, January 2, 2008

karenah

Assalamualaikum

Masa pergi melawat ayah(FIL saya) kat hospital ****(sah-sah tak nak burukkan orang tu),ada satu perkara yang cukuplah tak memuaskan hati saya.Tentang karenah.Memanglah manusia ni macam-macam gaya karenahnya.Tapikan......

Kisah dia macam ni.Since ayah teringin nak makan anggur,kami pun pergilah turun beli anggur kat gerai berdekatan.Dekat jek,turun bawah terus ada kedai buah.(huh..dah bagi hint ni :) ).Pilih punya pilih yang dah berbungkus tu,suamiku itu pergilah ke kaunter untuk ditimbang.Dah timbang regenye rm 9.00,suamiku ini katanya banyak dan mahal sangat.Si gadis yang di kaunter tadi dengan penuh lembutnya berkata,"kalau abang nak kurangkan boleh bang,saya boleh bukak plastik ni kurangkan".(lebih kurang gituler perbualannya pasal saya sibuk tengok anak plus jengok-jengok buah yang lain dalam gerai tu.Dah proses mengurangkan anggur pun berlaku sampailah regenye rm 5.00 jek.
(punyalah sabor si gadis tu melayan suamiku - ada nada2x jeles jugak ni :P)

Then bila dah selesai,pergilah suamiku itu menghantar anggur tadi kepada ayah.Saya ngan anak tunggu kat bawah je.Tiba-tiba saya terasa nak makan buah jugak.Pergilah kami ke gerai tadi.Dengan lembutnya saya kata kat si gadis kaunter tadi,"adik,kasi akak buah mangga tu satu".(since teringat layanan dia kat suamiku tadilah - assume baiklahkan).Dahlah takde senyum dah untuk saya,dia boleh campak plastik mangga yg dah potong2x tu kat atas kaunter tu.Pastu dengan kasar nya ,"1.50 !".

Hayyyyooooooooooo!!!!memang agak menyiraplah darahku yang 'O+' ini.Tapi sabar.Saya bayar rm 1.50 tu.Dah lah takde offer pun nak bubuh asam ke idak.Saya sabarlah jugak.Saya mintak dia letak asam kat mangga tu.Huh!!!Memang rasa macam nak tanya jek si gadis tu kenapalah layanan kat suami saya tadi begitu lembut walau terpaksa bersusah-susah keluarkan buah anggur tu,then timbang,sampai dapat timbang harga 5.00.Sedangkan bila saya pergi beli dengan selang waktu yg tak sampai 5 minit tu,lain betul layanannya.

Dan teringatlah saya dengan tajuk kat atas tu.Karenah.Ya...macam-macam karenah ada pada manusia ni.

(ayah masih di hospital.Rasa-rasanya akanku lawat lagi si gadis penjual buah ni nanti... ;) )

3 comments:

Ummu Auni said...

kak hanis, ala, sikit je tu..byk2lah sabar yer :D

lagi satu, dulu2 masa melawat akak kat tawakal dulu, kalu dgr mak akak ckp, mcm takmo je bersalin dgn dr rahman lagi..camne tiba2 cam ok balik, hikss

aida said...

huhuhu, penjual buah tu nak ngorat suami akak tu, isk bahaya ni bahaya

sabar bebanyak kak hanis (cemburu tu tanda sayang tau :D:D)

blogadmin said...

mardhiah - kalau tau dek mak akak tu,mmgler dia tak ok agaknya.Tapi yang nak bersalinnye akak...ye takk?

aida - ngorat?hehehe....tu yang risau tu