Friday, July 30, 2010

Kakak Loses Her first tooth


Assalamualaikum wbt


Rabu,28 Julai 2010 marks her first time loosing her first baby teeth.Gigi bawah.She did cried.Sikit.Lebih kepada terkejut sebenarnya.


Macam ni.............

Disatu petang yang aman,sedang saya khusyuk menonton tv,tiba-tiba ada suara menjerit

"ibuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.....tolong tifa."

Saya bingkas bangun dan melihat ke arahnya.

"ibuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu...gigi tifa tercabut."


Saya tersenyum.
(nak tergelak sebenarnya tapi saya tahan melihatkan matanya yang dah berair.Conditionnya tak
de berdarah pun.Memang dah nak tercabut sgt agaknya.)

"meh sini ibu tengok.Macam mana boleh tercabut ni?


"tifa pegang macam ni,gigi tifa goyang-goyang.lepas tu dia tercabut.Ibuuuu macam mana ni."


Sayu saya dibuatnya.Saya pujuk dia.Saya kata ini perkara biasa.Budak umur macam ni memang tercabut gigi sebab nak tumbuh gigi lagi lawa.Gigi kuat.Saya peluk.Saya cium.Saya minta dia letakkan gigi dia dalam tisu.Simpan.Malam nanti boleh tunjuk kepada ayahnya pula.Saya minta dia tengok rupanya dalam cermin.Cuba senyum.

Scekejap lepas tu saya dengar dia ketawa.


"ibu....kelakar mulut tifa bila tengok kat cermin.ada lubang."

Saya membalas.

"tak ape...comel apa."

Anak-anak.
Cepat betul membesar.


Inilah saham amanah yang kekal sehingga kita di alam 'sana'.

Sudah banyakkah kita melabur untuk saham ni menyenangkan kita nanti?

2 comments:

wEna said...

so cute... x sabar nk tgk rupe die.. slalu tgk rupe ank murid je...huhu

hanis said...

hehe....cute mmg cute cik wena oiii..
sib baik blah bwh je hilang dulu...kalo blah atas...huhuhu..lagik cute dibuatnya :P