Wednesday, April 8, 2009

Melangkah ke depan

Assalamualaikum

Well...lama jugak saya tak menulis dgn pjg lebar dalam blog ni.Reasonnya agak kukuh jugakla sbb saya dikampung hampir 2 minggu.Internet tu ada tapi dial-up lama2x punya tu,maklum je la lajunya mcm mana.Sempat baca je,itu pun nak tunggu loading alahai (bab loading ni si kakak tifa sampai mengamuk sakan sbb tunggu 'super why' dia tak keluar2x. :P).

So,apa kabar kawan2x?Saya? alhamdulillah, rezeki mencurah-mencurah.Cuma busy sikitlah sekarang dengan projek kerjasama saya dgn my beloved mom. (yang ni bila dah rasmi betul2x baru boleh dikabar-kabarkan ye..saya siap tepek gambar sekali nanti,doakan saya berjaya ya!).

En.H lagik busy dari saya dengan bisnesnya sekarang ------> http://www.huzaimy.com/bio-fuel/ (semangat kuat ye bang :)).Tapi inilah decision kitaorang untuk keluar dari 'comfort zone' kami dan meluaskan 'wealth zone' kami.InsyaALLAH.Kan 9/10 rezeki ALLAH tu datangnya drpd bisnes.

Memang betullah kata2x org motivasi tu 'anda akan menjadi apa yang anda fikirkan'.Dari dulu lagi saya selalu fikir and bayangkan saya mempunyai bisnes sendiri tapi dalam waktu yang sama saya tak perlu tinggalkan anak2x saya dengan orang lain utk menjalankan bisnes tu.Well,eventho macam2x cara yang saya lalui untuk ke arah tu,but in the end itu jugalah yang saya perolehi sekarang.Syukur sangat2x.Memang 'law of attraction' tu sangat-sangat betul dan terjadi samaada kita sedari atau tak plus doa harian kita yang tak putus2x memohon kepada yg maha kaya ALLAH.

Hemm...cerita pasal motivasi ni saya nak kongsi ayat-ayat positif drpd somebody yang sudah sangat2x berjaya sekarang.Tapi ayat2x ni hanya tinggal ayat je la kalau tak dipraktikkan tiap hari,tiap masa.Pagi2x bila dah bersiap depan cermin tu,cuba2xlah berkata-kata dgn diri sendiri menggunakan ayat2x ni.Semoga tiap hari kita bersemangat untuk keluar beribadah mencari rezki yang halal dibumi ALLAH ini.

Aku hidup,Aku terbaik,Aku pasti berjaya!
Aku boleh,sememangnya boleh!
Aku mahu cuba,Aku mahu buktikan!
Aku ada peluang untuk berjaya!
Aku tak mahu tangguh,Aku mahu buat sekarang!

Selamat berjaya!

p/s: nak promosi sikit pada sape2x yg nak cuba jimatkan petrol kereta/motor/lori , harga produk murah je RM 15 sebotol tapi sangat berkesan jimatkan minyak dan juga duit kita.Cubalah dulu baru tau kan.

Nak cuba sebotol? 2 botol? boleh klik kat sini http://www.huzaimy.com/bio-fuel/

No comments: