Wednesday, June 23, 2010

Sakit dan Cuti-cuti sekolah

Assalamualaikum wbt


Saya jadi buntu nak bercerita tentang apa.Sori.Dah lama tak buat n3.Seminggu lebih demam.Dengan sakit tekak sampai suara tak keluar.Tak larat sampai tak boleh bangun.Alhamdulillah cuti sekolah masa tu.Kakak banyak membantu masa ibu terbaring.Picit-picit.Ambilkan ubat.Main dengan adik.Tarik adik bila adik nak naik atas badan ibu.Dia matang sebelum usia.


En.H memanglah menjadi nadi utama rumah bila isterinya terbaring sakit.Basuh kain.Mandikan anak.Fikirkan anak nak makan apa.Selimutkan saya bila saya menggigil sejuk.Picit-picit bila saya mengadu sakit badan.Thank u so much bang!


Sekarang pun saya masih teringat time2x demam tu.Aduh...memang siksa.Tak pernah saya demam sampai begitu.Sakitnya sendi2x tuhan aje yang tau.Alhamdulillah tak ada apa2x.Demam biasa kata doktor.Tapi bagi saya mmg luarbiasa.Hampir dekat 2 minggu saya tak larat.Tak buat kerja rumah.Tak masak.Mulut pun tak lalu nak makan.

Hujung minggu ke 2 cuti sekolah tu saya dah beransur pulih.Kasihan dengan kakak yang tak kemana-mana,En.H tempah resort di Tiara Beach kat PD.Ke sanalah kami menghabiskan cuti sekolah kakak.Syukur demam dah pulih sepenuhnya.Cuma tekak masih sakit.Sampai hari ni sakit tekak saya belum baik.Batuk pun masih ada.


Itulah ujian ALLAH kan.Sakit pun rahmat tuhan juga.Kita ni manusia tak tau.Allah jualah yang lebih tau apa yang terbaik untuk kita.Jadinya saya bersyukur saya dah pulih dari demam tu dan bersyukur juga saya demam.Adalah rahmat disebaliknya yang saya tak sedari.


Ni ada ole-ole (gambar je la hehehe) dari TBR.


Yey! dah sampai.Posing dulu kak!



Mandi manda time!
Diorang ni duk kat adult pool jek...
yang budak punye penuh sangat.Rimas.


Yang tukang amik gambo je tak mo mandi.Sejuk.
(alasan tak mahu kelihatan seksi ahaks)



See that black sandal?
Haa kat situlah mak duduk sambil menonton aksi2x mandi manda diorang.




The 4 of us
(ni la gambar pertama kami berempat,si Irfan dah 19 mos baru dapat snap gambar gini....hehehe)




Hok ni kat teluk kemang dah.Time nak balik kl dah.Saja singgah lunch.
Cuaca syok plak.Angin sepoi-sepoi.Kami lepak lah skejap.
Sempatlah kakak naik kuda ni.



3 comments:

Farra Da Smiley said...

syoknyerrr..kami tak penah lg gi TBR..

Ummu Auni said...

wah dah nampak gambar satu keluarga :)

blogadmin said...

farra : bulehla utk kita2x yg menutup aurat ni kan kalo nak rasa mandi pool (kat hotel ada yg suh pakai bikini...naye) hehehe

farra kalo nak contact bilik yg kitaorg duduk tuh habaq mai eh..bestla jugak...studioroom 2 katil,aircond,sinki,petiais,tv ada and yg penting blok D tingkat 2 jek...selak langsir nampak kids pool terussss..mmg mandi aje kerjanye...



aini : blom pernah dapat amik cukup korum...inilah yg pertamanya sejak tambah si irfan fahri dlm family...hehehe