Saturday, February 21, 2009

Doa Kita

Saat Aku Minta Pada Allah Setangkai Bunga Segar
Tapi Allah Beri Aku Kaktus Berduri.
Aku Minta Pada Allah Haiwan Comel nan Cantik,
Allah Beri Aku Ulat Berbulu .
Aku Sedih, Kecewa & Protes. Betapa Tidak Adilnya Allah. Namun Kemudian.........

Kaktus itu Berbunga,Sangat Indah Sekali..
Dan Ulat pun Berubah menjadi Kupu-Kupu yang Teramat Cantik.

Itulah Rahsia Allah, INDAH PADA WAKTUNYA!!
Allah Tak Memberi Apa yang Kita Harapkan,
Tapi Allah Memberi Apa yang Kita Perlukan.
Kadang-kadang Kita Sedih, Kecewa, Terluka.........

Tapi Jauh di atas Segalanya,
Allah Sedang Mengatur Sesuatu yang Terbaik Bagi Kehidupan Kita...

Semoga Kita Termasuk Hamba-hambaNya yang Selalu Redha di atas Qadha'Nya
Dan Selalu Bersyukur atas Segala Nikmat yang diberikanNya.......
AMIN

1 comment:

Ummu Mishkah said...

hanya Allah yang mengetahu yang terbaik buat kita!!
Sebagai hamba kita harus redha.. :)