Thursday, January 8, 2009

Nona roguy

Assalamualaikum

Aduhhh.....sakit betul perut ni.Seminggu lepas bersalin tu saya terus je start makan phytonatal NonaRoguy.2 biji sehari.Sejak itulah asyik sakit perut je bila nak 'membuang'.Memanglah masalah sembelit takde lansung.But,tak tahan betul bila sakit perut tu.Ade tak member2x yang macam saya juga?On top of that, saya sukalah dengan air akar herbanikanya.Badan rasa best je bila minum air tu.Taklah rasa sejuk,sihat bertenaga lagi.NR punya scrub pun best.Lepas guna scrub tu,badan bau wangi je,wangi akar kayu.Tapi En.H tak suka bau tu,so sebelum dia balik kerja saya mandilah pulak guna sabun biasa je.Rasanya next2x anak,InsyaALLAH guna NR lagilah.

En.Irfan Fahri dah 3.4kg masa check up 1 month ari tu.Kena cucuk,meraung masyaALLAH.Bila saya dukung dia(masa inject tu En.H yang pegang irfan pasal saya tak sanggup tengok :P),siap teresak-esak lagi.Kesian anak teruna sorang tu.But,bila dah nyot-nyot lupa segala sakitnya tu.

Sis tifa pulak makin sukar nak dikawal.Memberontak agaknya pasal ibu have to give 80% perhatian pada adik.Nak bagi 50-50 mmg sukarlah dah adiknya nak nyot2x je 24 jam.Tapi sis tifa ni if dia dah duduk depan pc,explore disneychannelasia tu, then takdelah dia kacau adiknya sangat.Tak hirau benda lain dah.But kalau tak tengok,dia curi-curi juga cubit pipi si irfan.Kadang2x tu siap kata nak buat exercise lagi kat adik dia.Angkat kaki,tarik tangan.Aduhai....anak-anakku.....

Saya sempat snap pic dua-dua ni tido semalam.En.Irfan memang saya tiarapkan dia tidur waktu siang.Malam tak berani sangatlah pasal kita pun tidur sama.Kuranglah kena kembung perut.Kentut pun senang :P.Bila dia muntah pun takdelah risau dia tertelan muntah tu balik.







p/s: jangan ditenung bantal yg tak bersarung tu.....karang keluar baunya....hehehe
(bantal wangi sis tifa)

4 comments:

Farra Da Smiley said...

sy tak guna NR atau jenama2 yg hebat ..guna ubat herba kampung aje ;)

tifa tgh membiasakan diri la tu..bila adik tidur kene pulak layan dia

Unknown said...

bestnyer tgk dia tido...

ibu iman said...

seronoknye tgk diorg tido same2...

blogadmin said...

fara : herba kg lagi bagus rasanya.Cuma kite tak jumpe/tau nk dptkan kat mane.

amirah : best sampai dgn ibunya sekali pun terlelap sama :P

ibu iman : iman pun dah bleh dpt adik dah tu...bolehla tido same2x nanti cam diorg...hehehe :)