Friday, July 11, 2008

Mengidam - bukan saya !

Semalam belajar tango.Hari ni baru mula nak menari cha-cha pulak. (Sudah-sudahlah tu :P)

Lately our lil' tifa hari-hari mandi dalam baby bathtub.Bila cakap kakak tifa kan dah besar.Nanti dia jawab ala kakak tifa nak dukung adik mandi sama-sama.Yelah tu.

Dah 3-4 hari En.H balik kerja je buka periuk mencari nasi goreng dia.Mengidam katanya.So,semalam saya belilah isi ikan kurau masin rm3 sepeket (mahal tu!).Cadangnya nak goreng nasi ikan masin.Saya tambah dengan kacang buncis potong kecik2x dalam nasi tu.

En.H balik kerja semalam tengok saya tengah sibuk tung tang tung tang kat dapur.Tersenyum lebar bila cakap kat dia kejap lagi boleh makan nasi goreng yang abang mengidam sangat tu.Dah senduk-senduk semua,hidang atas meja.Saya kembali mengemas dapur tu.En.H sibuk nak solat asar dulu.

Rupa-rupanya anak dara sorang tu siap senduk nasi sendiri dan makan sorang-sorang kat meja makan tu.Senyap je.Bila kami berdua ke meja makan tu,tanyalah dia tifa tak tunggu ibu ayah?Elok je dia jawab,tifa dah lapar. :P

Yang En.H pulak,dah sampai pinggan ke 2 katanya kenapa ek rasa nak makan je terus-terus nasi goreng ni.Banyak-banyak.

Saya jawab agaknya abang ni berjangkit dengan saya kot.Tak pun selera saya ni dah pergi kat abang.Baik jaga-jaga. :P

Tapi apa-apa pun puas hati bila nasi goreng ikan masin licin habis.Saya tersedar pukul 2 pagi terdengar tung tang tung tang kat bawah.Pagi tadi tanya En.H katanya dia makan lebihan nasi goreng tu lagi.Aduhai abang.Memang mengidam betul !

No comments: