Sunday, April 22, 2007

bila saya marah

Assalamualaikum

tak payah nak membuka bicara
saya memang marah sangat
rasa macam nak meletup

manusia bila rasa ilmu didada lebih dari manusia lain
mulalah rasa diri sempurna,betul sepanjang masa
mulalah bual bicara naik kepala

rasanya org melayu kita ada pepatah kan
biarlah mengikut resmi padi...oh ya tak taulah kenal ke tak padi tu
padi bila masak,penuh makin menunduk
makin menyembah bumi
bukan makin mendongak ke atas
pandang orang lain sebelah mata saja

oh ya...saya memang susah nak marah
orang kata saya ni lembut,cakap berbahasa

tapi saya ada hati juga
lembut tak bermakna orang boleh cakap apa saja

kan ada pepatah melayu lagi kata
terlajak perahu boleh undur
terlajak kata buruk padahnya
bukan buruk lagi dah
memang hancur,luluh,berderai,berkecai....

hem...masih marah lagi rasanya
tapi tak meletup pun
baik pergi ambil wuduk
mengadu pada yang SATU

hanya DIA yang tak pernah melukakan hati hambaNYA
bahkan bagi ketenangan,keselesaan
Sayu hati bila dah mengadapNYA di atas sejadah
terkenang mengapa ada yang sanggup berkata begitu
hina sangatkah saya???

nukilan,
balqish Nissa'

No comments: