Thursday, July 21, 2011

Kaler tema

Raya tawun lepas tema oren
Tengokla si kakak...anak tudom suda keluar daa...peseennnn
Penin nak pikir kaler tema raya tawun ni.Oren suda.Ungu suda.Kunin suda.Ehh jap kira berapa tawun kawen dah ek.Nak masuk 8 tawun.Jadiknya 7 kali raya.Kaler pink suda.Lepas tu ulang oren.Ulang ungu.dan ulang kunin balik.Hahhaha.Wohh..nak kira kaler tiap kali raya lagi penin nih.

Rasa2x tahun ni macam nak pakai BIRU.Belom pernah ada baju biru lagi.Hari tu tengok member anak-beranak pakai hitam.Lawo jugak.Keless gitu.

Sebenarnya i tak adalah mengada-ngada sangat nak bertema bagai utk raya ni.Anak-anak yg seronok sebenarnya nak beli baju baru.Mak paknya apa yg ada pun sudah cukup.(ye ke...ngeh..ngeh..ngeh)

Bila teringat orang SOMALIA,AFRIKA yg tengah menderita kebuluran,ishh rasa tak sampai hati pulak nak beli baju lawa untuk raya.Dengan anak2x pelarian tu kembung perut,mata je besar,lalat hurung sana sini.Ya ALLAH...Kesian sgt2x.

Kalau ikut nafsu mmglah kan.Sebab tu nabi kita suruh sentiasa pandang ke bawah.Means tgk org yg lagi menderita or susah dari kita.Harap kita semua sentiasa bersyukur byk2x.

Bila pikir2x balik mcm tak berapalah pulak nak beli baju raya ni.Hemmm...

2 comments:

mariaariffbaby.com said...

:)
kita tahun ni warna choc pekat dear..

tapi bila tgk org yang susah..nak tukar baju raya susah..malu lak bila kita ni tak reti bersyukur dengan nikmat tuhan :(

insaf..

hanis said...

betul maria...saya pun ada perasaan camtuh.Tapi bila tak ingat org keliling yg susah..berkobar2x nak cari baju raya...tapi bila tringat balik org lain yg nak pakai baju harian pun koyak rabak...aduhh...terus nafsu nak cari baju raya hilang...hehhe...

anyway..choc pekat is nice...saya suka kaler2x natural nih...