Monday, December 12, 2011

Murah + masa yang berkualiti

Saya punya method mengisi masa lapang anak-anak begini saja. Kertas + color water + berus + bahan-bahan yang ada di rumah. Kadang-kadang baru bawa keluar lawat tempat yang best-best.Disebabkan tak mau didik anak-anak "asal cuti sekolah jalan,asal jalan cuti sekolah",kadang-kadang kami jadikan keluar jalan itu satu hadiah bila diorang buat sesuatu yang bagus.Bukan saja-saja nak keluar jalan-jalan.

Untuk kebanyakkan masa cutinya,saya banyakkan aktiviti yang depa seronok nak buat.Memang penat nak pantau keselerakkan yang berlaku setiapkali.Tapi bila tgk hasilnya dan melihat emosi anak-anak yang positif,saya layankan aja.Selain dari waktu solat bersama,mengaji bersama,baca buku bersama..main angrybird bersama..oopss :P.....inilah satu lagi waktu yang sangat-sangat berkualiti diluangkan dengan anak-anak saya dan saya sangat puashati.

Ini time saya rajin nak snap gambarlah.Ada byk lagi hasil kreativiti diorang yang saya tak rajin nak snap.Hehehe.Layan sajelah yea :)

Jumpa mangkuk polistrine lebihan masa raya ari tu...depa nak buat alien sorcerer katanya...ibu layan sajelah...

khusyuk....

yg kecik ni pun tak kalah....

alien sorcerer kebanggaan mereka....

ini main tiup-tiup pulak  (hasil memori ibu masa skolah dulu :P).Depa punya seronoklah buat menda alah ni.

kakak kata penatnya nak tiup lama-lama :P


hasilnya kene tampal kat dinding...kalau tak diorang bising "mana kreatif kitaorg hari tu ibu?????"


No comments: