Monday, February 28, 2011

Luangkan masa yang berkualiti dengan anak-anak

Rasa-rasanya hok aktiviti yang ni berkualiti kot.Hehehe.Penuh dengan sessi learn.Belajar pegang gunting,belajar gunting,kenal kaler,kenal shape dan tak lupa belajar bersabar.(hok ni si ibu pun turut belajar bersabar juga yek)

Sebenarnya diorang ni excitedlah sangat kalo ibu sebut bab aktiviti guna gunting nih.Kalo korang nak tau,si kakak tu dalam diam t-shirt dia ada 2-3 yang ada kesan gunting.Baju tido adik dia pun ade kesan gunting sikit.Hehehe.Jadiknya mmg sonok sangatlah kalo betul-betul dapat gunting.(maksudnya dengan kebenaran hehehe)

Hasilnya haruslah digantung ditempat-tempat yang selalu nampak puan-puan yek.Supaya anak-anak bertambah confident dalam dirinya yang dia buleh buat macam-macam dengan baik dan cantik.(yang ni saya main agak-agak pikir sendiri jekkk...hehehe)



Jom kita tengok gambar.


ni bahan-bahanbya yek...gunting hijo utk kakak,yang kunin' adik punye tau...jgn berebut...beli perabot jgn buang kotak dia...buleh buat aktiviti gunting2x nih



ni kakak eksen je lebih....sbb masa gunting ibu takleh amik gambo pasal kene pantau dia....so lepas tu baru bleh amik gambo nih...hehehhe




yeyey...adik dgn gumbiranya sudah dapat ikan kecit.....

ni time-time kritikal.....bersepah jgn cakaplah....yg ni nak gam...yang ni nak gunting kertas kaler....yang ni pegi bawah meja amik kertas2x kecik yg terjatuh....adussss...peningggggggg


tapi lihatlah muka hepi dan bangga dia!........dia tampal sendiri sume tuh.....ibu cuma tolong letak gam jekkk


tarraaaaaaaaaaaaaaaaa..........kanak-kanak ribena......tunjukkan hasil kerja kamu......

Okeh....selamat mencoba yek puan-puan.

Jangan lupa beli perabot ke...ape ke kalo ada kotak tuh jgn ler dibuang.Macam-macam boleh dibuat dengannya bersama-sama anak-anak.

4 comments:

Farra said...

Bagus btol aktiviti cengginii
Harus ku contohii

Ummu Auni said...

farra, aku pun tak pernah buat, sebab kedekut nak beli kertas warna tu..hihihi

hanis said...

farra :

hehehe...rasa2x nak kasik anak-anak leka sket tuh bolehlah pakai idea nih...tapinye bersepah tu agak-agakler...maklumler gunting2x nih....

budak2x seronok sgt buat benda gini....


aini :

kertas warna soglap ayahnya punye....hihihi...

kalo guna kaler2x pun buleh kot...tp bila ada gunting n tampal budak2x rasa thrill lebih kottt...hehehe

aida said...

wah bestnyaaaa... syok tgk