Thursday, November 11, 2010

Kami ke Kelantan

السلام عليكم

بسم الله الرحمن الرحيم



Tapi tak soping pun.Sob..sob..sob.

Bak kata ibu saya,"Korang ni balik kampung berkejar,nak balik KL pun tak dan-dan."

Nak buat mcm mana bu,dah En.H cutinya tidak lepas.Cadangnya memang nak jalan-jalan cuci mata.Masa jalan kat KB tuh,aduhhh kedai emas bersusun-susun.Jeling sajelah.

Anyway,perjalanan lancar pergi dan balik.Selamat.Tak ada banjir.Itu yang paling penting kan.Syukur Alhamdulillah.

Soping?Lain kalilah kata En.H.(saje nak pujuk ai lah tuh :P)

Oh lupa nak bagitau tujuan kami ke sana adalah sempena menghantar adikku yg no 3 itu ke rumah mentuanya.Orang biasa panggil "kenduri sambut menantu".Simbolik ajelah kan.Kalo dulu2x memang bila yg pihak pompuan dihantar ke keluarga lelaki,kira kamu tinggal disitu je la selama-lamanya :).Tapi orang sekarang kerja sana sini.Duduk 1-2 hari,lepas tu dah boleh cabut.Hehehe.Alasan 'kerja'. :P

Ok..jom kita tgk gambar sikit.



Pengantin doh sape weiii :)
Ai yg tengah cuba menyorok belakang pengapit bawak bunga telur tuh hihihi :)
sebenarnya ai yg bwk bunga telur tuh,tapi berat yg amats la..sib baik abg baju belang tuh ada :P



Makan beradab
Angkat tangan semua!Cikgu Habsah nak baca doa makan! :P
Nampak budak berdua tuh?Yang kecik tuh bukan main lagik nak makan sendirik2x.




Ha! Kakak curik makan coklat yek?



Buruh kasar ibu!
Ni bekalan utk kami drpd keluarga pihak lelaki.Thanks!
Lauk2x kelantan memang bestlah :)



Ini pemandangan diperjalanan balik,Cantik kan?(masa datang malas nak snap).
Rasanya dekat area kubang kerian lagik.
Mendamaikan sungguh!

2 comments:

Ummu Auni Afif said...

wah lepas ni shopping kelate la demo...hikhik..

tahniah dapat adik ipar baru :)

wEna said...

syoknyerrrr...
nape laa tk dapat cuti abg oiiii... kesian kakak saye niii