Tuesday, November 17, 2009

Makan dan rehat







Ketam masak merah



keropok lekor



laksam





nasi kerabu





Amacam?



Syok okeh dapat makan semua yang kat atas tu.Yang nasi kerabu tu tiap pagi beli.Yang menjualnya jiran selang 2 buah rumah je.Pulak tu harga RM 1.50 je yek puan-puan.Siap ada ayam goreng.Laksam tu pun sama.Harga RM 1 sebungkus ye puan-puan.



Yang ketam tu memang puas hati betul dapat makan dalam volume yang banyak.Hehehe.Ketam dibeli dekat tempat pendaratan ikan LKIM ye puan-puan.Memang fresh dari laut.Siap boleh tengok lagi nelayan-nelayan kampung mengangkut ikan-ikan dari bot-bot mereka ke darat.


Seronok!



Keropok lekor jangan cakaplaa.Tiap petang boleh beli.Merata-rata tepi jalan orang jual.Keasliannya InsyaALLAH memang tip top.Takdelah rasa tepung je kan.



Jika saya di Kota Kuala Lumpur maka tak mungkin saya dapat menikmati semuanya di atas.



Jadinya saya sekarang bersiaran dari Kg.Balok Kuantan Pahang ye puan-puan. ;)



Iya.....memang betul.



Saya dikampung dan sedang menikmati udara yang masih lagi nyaman,suasana hening dan sunyi dan aman,makanan yang segar-segar dan murah dan dikelilingi jiran-jiran yang tidak mengejar keduniaan sangat.Semuanya sederhana!




Alhamdulillah.

3 comments:

Anonymous said...

nak blk balok gakkkkk-kak.ngah

fikaryna79 said...

mmg syok abis ar!rindu plak kt kuantan..huhu..

Anonymous said...

wah wah wah...
syok nampak...

ni yg sorang tercicir kat kl ni, apeciter...

ari2 sedut asap moto jek ni...

lepas ni, nak beli heli lah,
terbang dr bumbung ke bumbung jek... snang sket kesana sini,
tak jem..

nasib lah, umah teres tu, kalo ada jemputan kenduri ke ape ke...
landing tetap atas bumbung gak...